torsdag 31 maj 2012

Vår torsdag

Idag har vi haft en riktig mysdag. Jag, Emmy och Elise (Elma på förskolan) tog en snabb sväng in till stan här på förmiddagen, förbi pappan på macken bl.a. På eftermiddagen blev Emmy hämtad av en kompis här i byn och fick följa med dem hem. Spännande och väldigt kul tyckte hon!




Har planterat mina små basilikaplantor i fina krukor. Basilikan till höger är ett skott från den vänstra. Min bror Krille gav mig tipset att knipsa sticklingar och sätta i ett glas med vatten tills vattenrötter bildats och man kan sätta den i en kruka med jord.
Vi fick en så trevlig present från snälla Chrille Skåtar häromkvällen. En hel låda med färska kryddor! Finns det nåt trevligare när man lagar mat!

Efter bad i badkaret var det glasstajm!
Världens sötaste Elsa knackade på och gav mig blommor som hon plockat.

Nu ikväll har det varit Öppet Hus på skolan. Först ett informationsmöte inför hösten när Elma börjar förskoleklass, sen kikade vi runt i skolans byggnader (jag känner mig redan hyffsat hemmastadd där :)) Men för Elma blir det ju lite nytt, även om hon hunnit vara i skolans lokaler en del. Edwin och pappan anslöt senare till skolan då Eddeman hade lagfotografering på träningen ikväll. Avslutningsvis blev det gofika på bygdegården. En mycket trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar