torsdag 18 oktober 2012

Glödheta

Igår kväll fick jag följa med Christin och hennes tjejer i LC (Ladies Circle) på nåt superspännande och roligt. Ett besök på Glödheta Glashytta. Vi alla fick testa på att blåsa glas och det var inte så enkelt ska jag säga. Det såg som ganska så lätt ut när glasblåsarna visade. Vi alla lyckades i alla fall blåsa oss varsin glaskula. Å jag skulle bara vilja testa igen!!


 Anna-Carin och Ulf visar oss hur det går till.

 Hela tiden hålla snurr på staven.

Varmt skulle man lätt kunna säga... ca 1100 grader är glaset i den ugnen.
Varmt var det också i lokalen. Inte smartaste draget av mig att ta min tjockaste ylletröja haha.. Tur jag hade ett linne under.

Nästa gång jag blåser tänker jag mig nåt sånt här.
;)

Efter glasblåseriet åkte vi till mysiga Hotell Pilen öst på stan för möte och fika.
Wow!! Kolla dessa cupcakes som en av tjejerna hade bakat. 
Sagolikt goda. Choklad, hallon och maräng. Nom nom!!

Det lilla extra inne på toaletten, gillas starkt! Blev verkligen förtjust i detta helmysiga och vackra hotell. Synd att man så sällan bor, speciellt i sin egna stad...

Det var väldigt trevligt att få följa med dessa mycket härliga tjejer. Verkligen en skön stämning och fin sammanhållning kände man. Men jag konstaterar det jag redan vet om mig själv... och det är att jag är mindre bra på att prata inför en grupp. Det går bara inte. Hjärnan låser sig helt och jag vet nästan inte vad jag säger haha. Har alltid varit så och tror att det alltid kommer att vara så... Sån är jag!

Tack till dig Christin som bjöd med mig.
Och
Kram till Er alla!






1 kommentar: