onsdag 22 april 2015

Febertös & Gnocchigott

 Morrn morrn mittiveckandagen!
Lite kojbygge och barnkanalen innan föris.

 Har haft den här sötnosen hemma idag.
Feber kom från ingenstans.

 Trist att bli sjuk och missa första fotbollsträningen, men vi hoppas det är snabbt övergående (verkar som så!)

 Vet inte vad som hände med mitt rosmarinträd.
Det var ju fint så länge!

 Passade på att laga en ny maträtt med just rosmarin. (Tack insta!)
Jag gillar verkligen gnocchi och vill gärna ha mer goda recept, nån som har?

 Det här var väldigt enkelt & gott!

 Recept för den som vill testa:

Stekt gnocchi med fläskfärs
400 g gnocchi
500 g blandfärs
1 stor gul lök
2 klyftor vitlök
2 morötter
2 selleristjälkar 
0,5 kruka rosmarin
salt & svartpeppar
 (jag tog lite soja också)
ruccola
riven parmesan 

Hacka lök och vitlök. Skala morot och hacka den samt selleri fint. Strimla plockad rosmarin.
Koka gnocchin enligt förpackning.
Hetta upp en stekpanna med olivolja och bryn färsen. Tillsätt lök, morot och selleri och fortsätt fräsa tills löken är mjuk.
Rör ner rosmarin och gnocchi och låt fräsa med en stund. Smaka av med salt & peppar. Servera med ruccola och riven parmesan.

Pratade lite snabbt med en av mina bröder ikväll. I helgen får jag hänga med dom båda!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar