söndag 26 april 2015

Guldhelg

Har haft ett sånt urfint veckoslut alltså ♥ Dagar som dessa kommer man leva på länge.
Familj. Stugan. Sol. Husvagn. Regn. Lägereld. Hav. Badtunna. Å såklart : God mat & dryck.
Det gick alldeles för fort bara. Vad jag saknar att inte kunna hänga med mina brorsor och Mia oftare ♥
Extrafint att systrami Elvira och goa Sofia också var med.

Först blick tillbaka till fredagen. Då gick jag på trädgårdsmässan med kära svärmor.
 Lokalkändisen här ;)
Faster Elvira var på första sidan av weekendbilagan, med reportage från trädgårdsmässan.

Så här tjusigt hade hennes klass på Forslundagymnasiet smyckat en av mässbalkongerna.
{ Tvåa kom dom visst i tävlingen om finast arrangerade balkong }

 ~ let it grow ~
Klart min favorit!

 Mycket tjusigt

och inspirerande mässa.


 I Forslundas monter fick Pise sätta solrosfrön.

 Ett loppisfynd fick faktiskt följa med mig hem. 
Den stora tekoppen blev perfekt som kruka här hemma också.

 Sen kunde jag inte heller motstå den söta återbrukade grisen till småtjejernas rum.

Schyssta stilen visst ♥

å självklart med bästa bordsskicket :)

 På fredagseftermiddagen när alla slutat skola och jobb var vi redo att dra ut till stygan!
Som man längtat efter vårens stugpremiär och framförallt familjehäng.

Bebis i en låda ♥

Perfekt plats för chill är uppe på nya mysiga loftet.

Tjejerna drog igång med vårstäd


 i den egna trädkojan.

Presenter till aprilbarnen.
Å på fredagen fyllde ju faktiskt morbror Krille år och vi firade med löjrom & champagne.

Den nya grillplatsen är bara så klockren.

Här kommer det tillbringas många timmar av grillning & surr ♥

Den hyrda badtunnan blev också succé.



Dessa två i köket för middagen sen.
Grillat (underbart goda foliepaket med lax, samt olika kött) lite potatisgratäng, sallad och en magiskt god bearnaise till.

Vacker kväll och helt stjärnklart senare när vi vuxna badade.

Morgonstund. Kaffe och en eld.

Å lite frulle.

Grannt nere på stranden ♥


Samla stenar och kanske bygga ett slott?


Helgens lilla arbetsinsats för mig var rensning av lådor från barndomen.

Mina gamla barbiedockor blev mycket uppskattade, av kanske främst Emmy.

Å My little pony i massor.

Den fina träskallran blev Edith mycket nöjd över.
Å jag hittade min första skolväska, en tegelfärgad kånken som jag ska tvätta upp.

Korvgrillning till lunch.

Fotbollstrix

och Peter LeMarc ♥



Lördagens middag med bröderna brothers i köket igen ♥
En sagolikt god bouillabaisse med timjankokta musslor och en rostad vitlöksaioli och Nissebröd.
Så så gott.
Jag somnade ute i husvagnen när jag skulle natta Edith, men blev väckt till efterrätten: klassiskern banan & choklad i folie på grillen, med glass till. Mumma.
Synd att man är så trött och måste sova... Sånna här helger skulle man helst vilja vara vaken dygnet runt ju!

Söndagmorgon med så mycket guldkant ♥

Ja en väldigt fin helg!
Å det känns så fantastiskt att det här är helt i början av säsong med stughäng och havsluft.










2 kommentarer:

  1. Hej Elin. Härligt, härligt, underbart! Åh så fina och inspirerande bilder. Underbar blogg! :)

    SvaraRadera