onsdag 29 april 2015

Kurering

Lite förkyld start på veckan för flera i familjen här. Vi håller tummar för att alla piggnar på sig innan helgen i alla fall. Eddeman har fotbollscup och det är kul att vara pigg då förstås.
 Elise fick sig en ny kompis från min barndomslåda. Vi kallar honom Flat Eric the cat :)

 Elma kom hem tidigare från skolan i måndags med feber och hosta :( 
Igen alltså!! (Tycker vi hade gjort bort sjukor för lång tid framöver...) Hon var så ledsen och less, men blev lite gladare när det bestämdes att hon får åka till farmor i Vindeln och kurera sig ♥

 Jag & Edith fick också en helande och mysig tisdagsförmiddag på Prästvägen.

 Tid för pyssel.

 Spirande grönt i fönster och vrår.

 Väldans mysig lunch.

Å det här är ju bara så fint ♥ Även Pises favoritplats när hon är hos farmor.

 Jag hann inte åka förbi nere på min farfar & farmors grav. Men vinkade uppe från backen ♥

Nu är det även grönskande grönt i mitt kök.
Världens snällaste Karin skickade tomatplantor, paprika, chili och basilika till oss ♥

 Säsongens första fotbollsträningen för den här gojäntan.

Det är Linas-vecka och spännande mat varje dag. Igår citron- och pepparrotsbakad torskfilé med rödbetsrösti och gurkyoghurt. Idag spännande street food:
Kycklingkebab med harissa, persiljerostad aubergine och vitlöksyoghurt.

Kan bli en sommarfavorit!
{ Middag med mina grabbar }

 Ljuset till sena kvällen är det bland det bästa jag vet just nu.
 ♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar