söndag 26 januari 2014

Filmcasting

Emanuels skådespelande bror Albin, tipsade oss om casting för en kortfilm som ska spelas in här i vår och tänkte på Elma. Manuset till detta drama om två systrar har vunnit fint manuspris sommaren 2013. Snacka om superivrig och peppad tjej när vi frågade henne om hon skulle vilja provspela. Så i eftermiddags åkte Elma, jag å faster till castingen som hölls i Film i Västerbottens lokaler. De som var mest nervösa var helt klart jag å fastern :)

Modiga duktiga jänta



 Lång väntan. Men det var väldigt trevligt. Vi fick nya bekantskaper och Elma hann bli varm i kläderna och hemmastadd på stället tills det var dags för henne att gå in och köra. Wow! Så impad jag är! Häftig grej att bara varit med om, å så håller vi tummarna för att hon passar till rollen förstås

 Söndagsmiddagen som puttrat på spisen hela dagen var färdig när vi kom hem. Min första chili som jag gjort, nästan helt själv. Fick lite tips å råd från min man- grytfantasten. Den blev rejält med sting och såå goood.

Lots of cheese, avocado & creme fraiche för att lena smakerna.
En för himla mysig söndagsmiddag med svärfar, faster & Mike.






2 kommentarer:

  1. Jag frågade efter nya, fräscha bloggar på min blogg och det tipsades om dig. Och JÖSSES vilken guldklimp detta var! Helt fullständigt ljuvlig blogg du har going on här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men alltså WOW å Taack!! Så himla himla glad jag blir! Med dessa fina ord har du just gjort min dag ♥

      Radera