fredag 24 januari 2014

Hej v. 17!


Ungefär 40% av graviditeten har gått! 
Nu längtar vi som mest till ul, som vi ska göra i mitten på februari. Många tankar hur den lill* krabaten här inne mår. Man känner ju alltid en viss oro och i vårt fall kan jag känna ibland, att det har gått bra fyra gånger tidigare. Vad är oddsen att det ska gå bra en femte gång? Men som en fin granne sa till mig, sannolikheten att det är en bebb som mår bra är större, eftersom det ju gått bra tidigare. Ska tänka så och inte oroa mig ♥
Vi har inte kollat kön tidigare graviditeter, förutom undantag med Elma, då jag gjorde en massa extra kontroller och ultraljud p.g.a. en spökande cysta (som jag hade på högra äggstocken). Denna gång är vi kanske lite inne på att kolla och det är mycket för att förbereda storebror på om det är en till liten syrra eller som han mest hoppas- en brorsa.. Sen vet jag ju att han kommer tycka det är helt fantastiskt med en syrra också, men en första reaktion för killen med tre småsyrror skulle nog bli lite: Inte en till ;)






  

2 kommentarer:

  1. Fina du! Känner så igen mig med det där tänket. När jag väntade 3:an kändes det inte som att det skulle kunna gå vägen en 3:e gång, så kan tänka mig hur tankarna fladdrar iväg när det är 5:e gången. Men du ska se att det kommer gå galant! Ska hålla tummar och tår! Kram/Maria

    SvaraRadera