söndag 26 januari 2014

Piggare lördag

Men den är dryg den här febern. Elise var feberfri hela dagen igår, men somnade med 38,5. Edwin feberfri, men fortsatt rejält förkyld. Det blir att ta det lite lugnt för dessa två ett tag till.
Go jänta.

Mammas tjej. 
Väldigt mammig just nu och det blev ett himla liv när jag skulle åka iväg en sväng med faster. Våra tidigare tänkta planer för lördagen med besök på Bildmuseet och deras bildverkstad har vi senarelagt på grund av alla sjukor. Men jag å Elvira tog oss iväg på en egen sväng ner på stan för lite shopping, eller ganska mycket shopping. En massa nytt fint i fasterns garderob! (Jag kom hem med nya bordstabletter, men that´s it). Det var väldigt mysigt att få strosa vi två ♥

Elma & Emmy fick följa med grannfamiljen ner på skridskoplan och åka säsongens första skridskor. Supernöjda med lördagen dom också. Å Eddeman märker man när han är piggare, då sitter han framför tv-spelet, i stället för nerbäddad i soffan ♥
 Fastra i ny frisyr och nya fina kläder från topp till tå.

 Skala lite räkor.

 Så gjorde jag en härlig & färgrik räksallad, med risoni kokad i vatten med gurkmeja, sallad, körsbärstomater, gurka, krutonger och ärtskott. 
Mycket gott å mättande! 
Vi fick paltkoma hela högen å kröp upp i soffan å lyssnade på blandad musik resten av kvällen.

Tills vi somnade lite såhär.







2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag känner inte dig och din familj alls, utan jag snurrade in här genom "Försök att inte se så snygg ut" men jag måste bara säga att ni verkar vara den skönaste familjen.

    Ha en trevlig söndagkväll!
    //Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men shit :) Taack för din härliga kommentar! Vad glad jag blir :)
      Ha en skön söndagskväll du med!
      Kram

      Radera