torsdag 23 januari 2014

Jobba ikapp & Skafferirens

Jag gick ner till skolan i förmiddags och plockade med lite skolarbete till sjuklingarna här hemma (som mår mycket bättre idag, feberfria, men fortsatt förkylda).
Så här såg det ut här hemma under hela förmiddagen. Så duktiga på att sitta och jobba. Den lilla spjuvern i gul klänning gjorde allt för att få deras uppmärksamhet ;)

Till slut så! 
Lite ro att sitta och rita.

Lunchdax!

Edwin önskade våfflor till lunch och det var just så pass att jag lyckades sno ihop med sinande skafferi & kyl. Vi har inte handlat på över en vecka. Men det känns väldigt skönt att få rensa ut ordentligt i kyl/frys och skafferi och laga på sånt som finns hemma. Man får som använda sin fantasti och hitta nya vägar in the kitchen :) (Ikväll blev det dock en sväng till Maxi).

 Lunch till mig och faster t.ex.
Blev ju superbra.

 I Italien åt vi polenta och jag älskade det! 
Jag hade en påse polentagryn i skafferiet å körde lite på känn när jag tillagade det idag. Kokade upp en liter vatten tillsammans med grönsaksfond. Hällde i drygt 3 dl polentagryn och lät det småsvälla på låg värme i några minuter. Tog kastrullen från värmen och rörde ner ca 1 dl riven västerbottensost. Kryddade på med salt och peppar. Så hällde jag smeten i en form och lät stelna i kylen. Sedan skar jag polentan i bitar och stekte på dem i olja. Serverade till timjan&vitlöksmarinerade sojabiffar från frysen och god tomatsallad- också med timjan, samt balsamicomarinad. Lite vitlökssås ringlat över blev pricken över i!

 Världens bästa faster! 
Å vi har en rolig plan för helgen om alla är pigga å krya.

 Dom här två alltså ♥ ♥

Sötnos i fina koftan som jag hade som liten tös.
Superglad för att vi har bokat tid för att göra hål i öronen på henne. Som hon längtar!

 Tjejen som nästan klättrat på väggarna idag :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar