torsdag 16 januari 2014

Hemmamysdag

Idag har jag haft en vab-dag med sjuk Elise. Hon hade superont i natt och jag är lite lur på om det var i örat/öronen. När vi vaknade i morse, var hon glad men inte helt pigg. Ögoninflammation, men tack å lov ingen feber. Blev en väldigt mysig hemmadag ♥

Lillstrumpan ♥

Pysslig morgon.


Vi tog det lugnt, åt långfrukost och myste på. När vi var redo gick vi ner till föris och lämnade Emmy för några timmars lek.

Lycka att hitta en gammal godisklubba under soffan, haha.

Dagens trevliga lunch slängde jag ihop av lite sånt som fanns hemma.
Ibland blir det himla bra, det väldigt enkla.

Sallad på:
Risoni
Ruccola
Solrosfrön
Tomater
Parmesan
Olivolja
Citronsaft
Salt & Peppar

Serverat med:
Tzay-spett
 & 
Ört/citronsås (creme fraiche blandat med italiensk salladskrydda, pressad citron, salt å peppar)

Trevligt att faster & Adam kom förbi, så jag fick bjuda dem på lagad veggielunch.
Å vi fick en för himla fin eftermiddag tillsammans med dom ♥

 Lek med Pippi-huset

 Å läsa Pippi-boken ett par tre gånger.

 Faster, Adam & Emmy gick till pulkabacken och åkte skrana.
Gott med varm choklad & vispgrädde, när man är inne i värmen igen.

Ikväll har jag pussat hejdå på dessa två godingar, som åker till farmor över helgen.
Vi övriga i familjen ska på andra äventyr!







2 kommentarer:

  1. Nu kom jag på vem jag tycker söta Elise är så lik! Det är ju Lotta på Bråkmakargatan! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jo men faktiskt! Å lika envis tjurig ;) Kram!

      Radera