söndag 9 mars 2014

Bästa sportlovsavslutet!

Sunday och att vakna upp i egen säng. So sweet!!
 Skönt att vi fick en ledig dag här hemma, innan man är tillbaka i vardagen igen efter sportlovet.
Ungarna älskar smoothie. Hallon & Jordgubb är favoriten. Jag brukar bara mixa ihop bären med vaniljyoghurt och mjölk.
Glasen med flamingosarna på hade jag glömt bort att jag köpt på Ikea förra sommaren, dom är ju himla söta.

Brickan är mitt senaste loppisfynd från Bus-Idas.

Gott med min vanliga frukost efter en hel vecka med rejäla och mastiga gröt/ägg/baconfrullar.

 Haha! Hittade en liten toka!
Att gå runt i ytterkläder här inomhus är väldigt poppis just nu, å man hittar aldrig igen vantarna när man väl behöver dom.

 Inte så mycket sol idag som igår, men vårkänslorna finns garanterat här ändå!

Förutom tvätt och lite städ (julkartongerna är äntligen uppburna på vinden!!!) har vi limmat lite trägrejor som gått sönder, bl.a. Pippihusets tak och Pises flingpaket. Sen har jag mest bara vilat.

Lunch ♥

Nu ikväll har vi varit på restaurang hela konkarongen med faster & farfar. Det var ett för himla trevligt avslut på helgen & detta sportlov. 
 Bistro le Garage kör tema Sköna Söndag,
då barn under 12 år äter gratis från barnmenyn. Mycket värt! Å maten fantastisk!!

 Chèvre chaud  
Gratinerad getost på lantbröd med honung och bakad tomat.
 
 Skreitorsk
Med bouillabaissesmörsås, potatispuré, fänkål och blåmusslor.


 Crème Brûlée
 Grymt gott alla tre rätterna.


  Pise var i gång! 

 Väldigt fint att återse fastern & farfarn ♥

 Emmygumman som vaknade först av alla imorse,
 kraschade direkt efter glassen.
Och som sagt! Mycket bra avslut på lovet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar