söndag 16 mars 2014

Solig vilodag

 Kände för att ha min toksköna finklänning från Jumperfabriken,
 denna soliga och lite snöiga söndag.

 Under förmiddagen hängde vi här en stund, i balettakademins fina lek-ochväntrum, medan Elma dansade.

Mammans Lunch ♥ 
Det här är verkligen det godaste jag vet just nu!! Alla kategorier haha!

 La mig ett tag i tjejernas rum, där solen fullständigt flödade in i rummet= helt lovely. Å jag har verkligen vilat och vilat mycket idag. Blev faktiskt lite småknäckt av shoppingturen till Strömpilen, för söndagmiddagshandling och skafferipåfyllning. Imorgon får vi vår första Linas matkasse hemlevererat. Yey! Tror det kommer bli helt awesome!

 Efter söndagsbadet blev det manikyrdags.



 
Gojäntor ♥
 
 Flikar här in en bild från gårkvällens mysmiddag här hemma med svärmor Åsa & mormor Maj.
Vi testade ett mycket smarrigt recept från Matplatsen, nämligen:

Samurajkyckling
4 kycklingfiléer
1 pkt bacon
100 g champinjoner
1 gul lök
Smör att steka i
1 liten burk taco sås medium
1 dl créme fraiche
1 dl grädde
Kycklingkrydda
Salt & peppar
Persilja
Bryn kycklingfiléerna i smör. Krydda med salt, peppar och rikligt med någon god kycklingkrydda. Stek i en annan panna bacon, svamp och lök tills de fått fin färg. Häll detta över kycklingen och tillsätt tacosås, grädde och creme fraiche. Låt puttra tills kycklingen är genomstekt och såsen tagit smak ordentligt. Smaka av med salt & peppar. Klipp tillslut över lite färsk persilja, så gott till!
 Mums!





2 kommentarer:

  1. Monica Ekström17 mars 2014 kl. 21:30

    Det där kycklingreceptet lät riktigt smarrigt.....det måste jag testa.
    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! Enkelt & mycket gott. Kram!

      Radera