fredag 28 mars 2014

Yellow Friday

Rejäl frukost kombinerat lunch efter morgonens besök hos barnmorskan och därefter handlingen på Maxi. Tack till fina Stina som hjälpte mig att lyfta in kassarna i bilen ♥ 

Köpte så fina gula ranunkler på Ica och fick tips av fastern att de gärna står svalt.
Därför ställde vi ut dom i solen!
Riktigt nice att vi aldrig körde bort utemöblerna i plastrotting inför vintern...
Idag var det underbart härligt att de redan stod framme, haha!

 Kaffe & surr i solen med min personliga assistent ;) Puss min fina Elvira!
Lite matinspo inför påsken också. 
 
 Det var rena sommarvärmen där i vårt lähörn. 

 Jag blev alldeles varm i hjärtat när ett blombud kom,
till MIG!

 Blommor gör mig så himla glad ♥ 

God mat gör en också glad :)
Å detta var väldigt gott kan jag meddela.
Emanuel kirrade värsta burgarna och jag gjorde god cole slaw.

Cole Slaw
1 bit vitkål i strimlor
1 morot
1 salladslök
Några klickar majonnäs (jag gjorde den här egna snabbvarianten)
Majonnäsen:
1 helt ägg
2 dl neutral rapsolja
1 msk lime eller citronjuice
1-2 tsk dijonsenap
salt, peppar
Obs! Viktigt här är att alla ingredienser är kylskåpskalla.
Häll allt i en hög skål. Sätt ner stavmixern i botten och kör. Vicka lite på stavmixern tills allt körts ihop till en härlig, krämig majonnäs.

Önskar alla en finfin fredagkväll & helg!
 ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar