söndag 30 mars 2014

Söndagsaction

Helt totalt slut idag (ryggen totally paj... och värken spridit sig ner längs benet...??) 
Men oj vilken fin söndag jag har haft ♥
Morning action! (Inte ofta man lyckas fånga alla fyra på samma bild ;))
Full fart på barnaskaran redan från tidig söndagsmorgon. Å sommartiden förvillade lite.

 Elise på väg ut till kompisen Felix för massa lek.

Jag å Elma rejsade in till stan för danslektion.
 Toabild nr 1 idag.
[Underbar tapet på balettakademins tolalett.]

Har varit peppad sen de öppnade för ca en månad sedan och efter Elmas dans styrde vi kosan till Umeås nya krog Gotthards, för lite afternoon tea.
Med mina gamla gymnasievänner Therese & Nirina. Guh va trevligt att äntligen få surra å hänga. 
Å Cilla vi saknade dig!

 Mycket trevligt & gott.

 Gott plock och trevlig marmelad & sylt till miniscones & croissants.

 Toabild nr 2 idag.
[I Gotthards/nya Stora Hotellets lobby.]

Jag å Elma passade också på att kolla in det fantastiskt vackra och verkligen utöver det vanliga hotellet.
 Ett hotell med känsla.

Vi satt länge nere i lobbyn och bara insöp miljön.

 Trappen (som säkert många har sett) är ju helt fantastisk!
 Byggd av gammalt träbråte som hittats på hotellets vind.

 Vackert kristallregn.
Min goa Elmelont ♥

 
Vi hade turen att få en liten visning av rummen också. Snälla Chrille guidade oss.

 Åh. Här vill jag verkligen bo nån natt framöver.

Så häftigt boutiqehotell med inredning som är skapad av gamla möbler från hotellets historia.

Söndagseftermiddagen & kvällen har tillbringats endast liggande, med värmekudden och benen i högläge. Men det kan jag ta, efter en så fin dag.

Hoppas ni haft en skön helg.  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar