söndag 23 mars 2014

Lördag vid havet

Vilken himla bra gårdag ♥
Vi åkte ut till svärfar i Mittifjärden och njöt av solen, havet & lugnet. Som en varm, ljus känsla i hela kroppen. Jag som har varit hemmavid i vår soffa de senaste dagarna kände typ värsta frihetskänslan av att få ligga i en annan soffa, med havsutsikt på köpet ♥
 Lek.

Så lugnt med bara Elise. Elma fick följa med kusinerna på badhuset och Emmy var också på badhus, ett annat dock, med grannkompis. Edwin var kvar där hemma med kompisar under dagen, men kom ut efter innebandymatchen och lagom till middagen.


Gofika.

 Ute var det helt bländande vackert. Inga sälar i sikte idag.

Så himla fint nere på stranden, med vackert bruten is.

Fastän jag alltid bott här uppe i norr och inte flyttat med många mils radie sedan min födelse, så
kan jag förstå min gamla klasskompis känsla av hemlängtan. Här hittar ni hennes härliga blogg om livet i ett helt olikt, men lika fantastiskt vackert land som Sverige ------> Colombialiv



 Hej farfar!

Mera lek.

 Alla gjorde vad de helst ville :)
(Viktig fotbollsmatch going on.)

 Jag var nerbäddad under en filt i soffan
(såklart ändå med kameran i högsta hugg haha!)

Faster höll på att plantera och fick god assistans av Pise.

Jag blev helt inspirerad och vill också få ork till det.

 Elise har sått gräsfrö i ett äggskal.

 Badhusgänget anlände!
En varmkorv ute i solen med kusinerna.

 Fasters fina alster får färg.



 Himla vackert när det börjar skymma också.

 I väntan på innebandykillen, E-pappan och badtjejen.

 Lyxmiddagen som farfarn lagat.
Gudomligt god skreitorsk på spenat-&lökbädd, med pepparrotssås & pressad potatis.

Efter middagen blev det filmtajm med filmer från familjen Grenholms arkiv. Filmer från slutet av 80 och början på 90. Bästa kvällsunderhållningen och vi har många filmer kvar att njuta av. Särskilt Edwin tyckte det var roligt och säkert väldigt speciellt att se när hans pappa E var i samma ålder som han själv ♥

Vi stannade kvar till sena kvällen och tittade på filmerna från videokameran och de små grynen somnade en efter en. Med spår efter popcorn... visst känner man nöjdheten av dagen!
♥ 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar