fredag 27 juni 2014

Barnmorskebesök (kanske det sista!)

Jag har varit hos barnmorskan idag. Bebben ligger med huvudet ner (pjuuh!)
Sf-måttet var samma som sist, 34cm. Det beror mest troligt på att magen sjunkit ner, men jag fick en ny tid på torsdag nästa vecka, för att kolla igen. Om det inte redan kommit en bebbe då förstås!
Blodtrycket var bra, 125/85. Järnvärdet mycket bra, 135! Blodsockret rätt högt igen, 8,6, men det kan bero på tårta och fika igår :) Min vikt är 67kg (+12kg totalt). Bebbens ♥-ljud 135 slag/min. 
Jag ville att barnmorskan skulle kolla om jag var öppen och det var jag, 3 cm, och livmodertappen är så kort att hon inte ens kunde hitta den... Men det betyder ändå att bebis kan dröja kvar i magen en vecka... eller komma imorgon... En sak är rätt säker, det kommer att gå fort när det sätter igång. Men nu kan bebben lika gärna stanna kvar i magen tills efter helgen tycker jag. Så alla är på hemmaplan tänker jag.
Jo, en lite rolig grej! Jag lämnade igen TENS-apparaten idag också, med lite pinsamhet då den blivit rätt så sargad efter min flitiga användning. Sjukgymnasten tyckte det var bra att den fyllt sin funktion och skulle inte skicka någon ersättningsfaktura. Han kom ifatt mig när jag tackat & gått och sa glatt att jag numera innehar rekordet i TENS-användning på 3 månader. Inte mindre än 389 timmar!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar