fredag 13 juni 2014

Hej v.37!

Ja vilken liten buse, att den låg med rumpan ner och trivdes bra så :) Men nu, efter vändningen igår, ligger den ju med huvudet nedåt precis som den ska.
Jag var en snabb sväng förbi hos min barnmorska idag, för att lämna in ett urinprov. Jag vill hålla koll, så inte GBS (gruppBstreptokocker) kommit tillbaka, jag hade nämligen det i början av graviditeten. Är det så att det finns i kroppen, så ska jag få antibiotika innan förlossningen, annars kan smittan gå över till barnet.
I alla fall, då visade barnmorskan mig hur jag själv kan känna huvudet, när jag ligger ner på rygg. Men vid minsta osäkerhet om den vänt sig igen, så får jag ju ringa förlossningen och komma å kika. När jag lix var på mvc kollade vi mitt blodsocker, som var lite högt sist. Men nu var det helt normalt igen, så inget att tänka på.
Vi pratade lite om nästa besök, som är v.38+2 och barnmorskan tror vi kommer att ses då! 
Det tror nog jag med... tyvärr ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar