torsdag 12 juni 2014

Pjuuh hörrni!

Tidigt, tidigt imorse kom kära svärmor hit för att vara med barnen, när jag och Emanuel skulle upp på förlossningen och vända bebisen från sätesbjudning till rätt läge.
 Farmor hade med sig loppisfyndade kläder. Denna supersöta klänning & tillhörande byxa i fin farmorstil ♥ 

 Så hade hon stannat efter vägen och plockat ljuvliga liljekonvaljer till mig ♥ 

 Hej Förlossningen!
På återseende ganska så snart igen :)

 Vändningen gick ju över förväntan bra.
Först gjordes ett nytt ultraljud för att kolla hur bebis låg, men ingen förändring sedan igår. Huvudet upp och rumpan ner! Vi fick då komma in i en förlossningssal, samma som vi hade med Elise. Bytte om till vita skjortan och det kändes himla pirrigt alltihopa. En barnmorska satte CTG för att under ca 45 min kolla bebbens hjärtljud. Så kom två läkare, de kollade med ultraljud exakt hur lillfisen låg. Jag fick Bricanyl genom en kanyl i armen för att livmodern skulle slappna av och inte ge sammandragningar (dock med bieffekten hjärtklappning, men det kändes helt ok). Så vände den ena läkaren, med sina händer utanpå magen bebisen rätt, hela tiden med ultraljudet uppkopplat av den andre läkaren. Kullerbytta fram och vips klart! Yes så himla skönt! Hade de inte lyckats vända skulle det planerats för kejsarsnitt och det hade känts för himla drygt. Nu hoppas vi att hen ligger kvar så här tills det är dax att komma ut, vilket jag tycker kan vara väldigt snart!! 

 Thai-mat till lunch. 

 Så kom kusinerna Grenholm med föräldrar på besök. 
Maria hade bakat en rykande färsk banankaka. Mums så gott till kaffet.

 Goding Julia snicksnackade lite med farbror Emanuel ♥ 
Har ni sett nå goare små bebislår!

 ♥
& schysstare bondbränna :) 

 Maria hade plockat ihop mer kläder till vår busbebb.

Svärmor har jobbat hela dagen med rensning av våra pallkragar och plantering av växter. Hon gillar att påta på i trädgården och jag är så tacksam för hennes hjälp.
 På eftermiddagen följde jag med Elvira för att handla lite plantor. Det blev några till oss också. En luktpion {Sarah Bernhardt} och någon fin typ av nejlika. Hoppas att vi lyckas med pionen, en av de vackraste jag vet.

Kvällens fiskmiddag från LinasBarnkassen fick höga betyg av de kids som åt. 
Torsk med gräslökssås, potatis & ärtor.

Snart så. Vackert.

Ja pjuuh alltså. Nu somnar jag snart helt ovaggad.
♥ 







2 kommentarer:

  1. Tänkt på dig idag. Härligt att läsa att det gick bra.. Pöss

    SvaraRadera