tisdag 24 juni 2014

Pigg tisdag

Idag har Emanuel jobbat full dag och jag har varit hemma själv med kidsen. Var lite orolig hur det skulle gå... för när orken kan tryta för preggomorsan är det ingen lek å va hemmamamma. Turligt nog har det varit en mycket pigg å bra dag och barnen har varit så snälla ♥
 Bara klänningen i exotiskt mönster piggar ju upp :)

Vi tog en tur till leksaksaffären och inhandlade en födelsedagspresent. 
Näst på tur att fylla år är kusin Leonidas, som blir 6 år på torsdag.
Emmy gick runt och pekade på sånt som hon önskar sig när hon fyller 6 år, vilket är om prick en vecka!

 Så åkte vi hem och lämnade Elma & Emmy. Elma blev upphämtad av sin kompis och de for iväg på cykelutflykt till kyrkstugan för glass och sedan lek i äventyrslekparken. Emmy fick filmmysa hemma hos Elsa. Så drog bara jag å Pise till Strömpilen för en sväng på Apoteket och en liten middagshandling. En glass i solen (+16 grader, bra där!) hann vi också med.

I brevlådan när vi kom hem, låg två fina paket.
 Ett paket från min kära vän Cilla. En snygg tröja till Elma, som hon blev så glad över.

I det andra paketet: Den här himla fina boken, som jag beställt till Emmygumman i födelsedagspresent.

 Viktigaste delen i kvällens middag, enligt mig ;)
Va så sjukt sugen på tzatziki.
Har ett litet craving på vitlök (?) tror jag minsann. Igår var det aioli :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar