måndag 23 juni 2014

Väntan

Huu, så kallt det varit dessa dagar. Å man går bara å väntar, blir lurad, å väntar igen...
Vi gjorde en smarrig sommarlovsbrunch denna förmiddag, för att få lite semesterkänsla.
Testade färdig croissantdeg på rulle, mycket enkelt och gott! 
Bara rulla ut, skära efter strecken, rulla ihop, pensla & grädda 12-15 min.
Gott med lite nutella på ;)
 Så hade vi familjeråd om vad alla vill göra nu i sommar. Allt från bad på Umelagun, till att åka båt hos farfar, till bilsemester i Europa! 

Emanuel passar på att göra bort målning och barnen har fått olika arbetsuppgifter här hemma för att hjälpa till och även tjäna sig en liten sommarslant. Gå med papper till miljöstationen och torka hyllorna i kylskåpet t.ex. Själv påtar jag på så mycket jag orkar. Tvätt och städ- det vanliga helt enkelt. Bra att passa på göra lite tråkgrejer dessa tråkvädersdagar, så kan vi hitta på nåt kul sen när vädret är fint. Å bebben är här. Jag längtar att få komma hemifrån lite.
 ♥




 

3 kommentarer:

  1. Såna vill jag prova att göra! Var hittar man croissant-deg i Umeå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte på Ica Ålidhem! Nyhet stod det på skylten :) Finns säkert i andra butiker också!

      Radera
    2. Då ska jag hålla utkik efter det på vår ica affär!

      Radera